Zoeken in de titels op deze website:

Inhoudsopgave
Titel

Praktijkgids Arbeidsveiligheid

  • Informatiesoort: Praktijkinformatie
  • Bijgewerkt tot: 19-11-2018
  • Taakgebieden: Veiligheid, Arbobeleid

Zoeken binnen deze titel

Inhoudsopgave
Artikel

Risico’s administratieve werkplekken

Gezondheidsrisico’s van administratieve werkplekken manifesteren zich enerzijds als gevolg van factoren die te maken hebben met de kenmerken van de ruimte waarin men de werkzaamheden uitvoert, zoals licht en verlichting, klimaatregeling, geluid, e.d. en het aantal en de diversiteit aan collega’s waarmee men in die ruimte (samen)werkt.

Anderzijds ontstaan gezondheidsrisico’s door de apparatuur (computer, beeldscherm(-en), laptop, printer, tablet, smartphone, software, e.d.) waarmee men de werkzaamheden uitvoert en het meubilair waarmee de kantoorruimte is ingericht.

Ook het werk als zodanig kan door te grote (werk)druk, lange werktijden, stress, verstoring van het bioritme (slaap-waakritme), e.d. tot risico’s voor de

Log in of activeer deze boektitel om verder te lezen.

Om het hele document te lezen moet u eerst inloggen of deze boektitel activeren.

Inloggen

Log in met uw e-mailadres en wachtwoord om het hele document te lezen.

Nu inloggen

Activeren

Activeer deze boektitel om het hele document te lezen.

Boektitel activeren